هوتل پنج ستاره در کابل
ارسالي افسانه ارسالي افسانه

ع. کوهدامنی

 

همزمان با فرارسیدن زمستان سخت کشور، بر علاوه گرانی سرسام آور دیگر مایحتاج اولیه زندگی مردم، نرخ مواد سوخت نیز به اوج بی سابقه خود رسیده و بخصوص زاغه نشینیان مقیم مخروبه های نمناک، کثیف و فاقد در، پنجره و حتی سقف و ساکنین خیمه های فرسوده پلاستیکی را بیشتربه مرگ تهدید می کند. البته این به هیچوجه به معنی انسانی بودن شرایط زندگی بقیه مردم نیست. بلکه توجه به این گیتوهای بینوایان بخاطر نزدیکی حتی چند صد متری آنها به کاخ باند مزدور تحمیل شده توسط اشغالگران برمردم ستمیده ما و عشرتگاه پنج ستاره آنان می باشد. هوتلی که با مصرف سی و پنج میلیون دلار به بهره برداری رسیده و گذرانپدن یک شب در آن از 250 تا 1200 دالر خرج بر می دارد.این ارقام زمانی و حشتناکتر می شوند که با عاید متوسط مردم مقایسه شوند. طبق آخرین آمار گزافه گویان رژیم در آمد سرانه یک افغان 231 دلار در سال است. صرف نظر از تفاوت آسمان و زمین طبقاتی افراد جامعه، باند حاکم و باداران خارجی شان در یک مورد دیگر نیز متفق القول اند که %60 عاید ملی مربوط به برکات مواد مخدر می باشد که این قسمت عاید ملی بدون شک از چنگال خون آلود چند تیکه دار معلوم الحال، پایین نمی چکد. بنابراین در ردیف پدیده های نفرت انگیز وارداتی دیگر مانند قیافه های منحوس تجاوزگران خارجی، چنگ و دندان جنایتکاران جهادی، روسپی خانه های واقع در مجاورت قرار گاه بیشمار استعماری، یکی هم هوتل پنج ستاره می باشد.

 

 چه این نمونه یی از شهرک های حصار کشیده بهشت سرمایه که هیچ گونه تعلق و ارتباطی به توده های محروم افغانستانی ندارد، فقط ذوق مشتی ازخود فروختگان مسلمان و نا مسلمانی را بر می انگیزد که کاسبان متخصص فروش نوامیس کشور به باداران عرب و عجم شان می باشند. گرچه این هوتل توسط معاون خلیلزاد شادیباز افتتاح شد که شعبده بازی را نزد جوگی های پنجاب آموخته است. ولی احتمالا وی و انصار مداح و مداری دیگرش نیز از مشتریان همیشگی این هوتل نخواهند بود. چه آنان آگاهانه سرگرم انتقال دست آورد های دزدی و چپاولگری خویش به حسابات بانکی و خانواده های مقیم خارج خویش می باشند. بنابراین اینجا فقط استراحتگاه آدمکشانی خواهد بود که با ساطور دموکراسی به کشتار توده های مردم ما مشغول اند. یعنی لشکران همان پیامبر"فاشیسم مسیحی" کاخ سفید که وحی و دموکراسی آن از درون مثلث شیطانی انتلجنت سرویس، سی آی ای و موساد نازل می شود. چون جهانی شدن این دموکراسی از شهکارهای ارتش افسار گسیخته آمریکا می باشد. لذا در آشفته بازار دموکراسیها، پسوند آمریکایی، آنرا مشخص می کند. بنابراین مرور ولو بسیار موجز برهویت تاریخی دموکراسی آمریکایی که مسلمأ یاد آور "مشت نمونه خروار" جنایات آن و علاوتأ نشاندهنده تعداد ستاره های دیگر مقدر شده نیز است که در آسمان طالع مردم ما طلوع داده خواهند شد.

 دموکراسی یی که پرجم آنرا خلق فلیپین از سال 1901 طی چهارده سال بر فراز گورهای خونین یک میلیون وچهارصد هزار هموطن بیگناه خود دیدند. دندان اتومی این هیولای آمریکایی را مردم جاپان هنگام بلعیدن اهالی بیگناه هیروشیما و ناگاساکی مشاهده کردند که در یک روز هشتاد هزار انسان را به کام خود فرو برد و ده ها هزار انسان دیگر نیز تا هنوز با مصایب بی پایان بجا مانده از آن دست بگریبان اند. مدعیان صدور سخاوتمندانه این دموکراسی که با شهکار قرن بیستم خود صدها هزار ویتنامی را با بکار برد هشت میلیون تن مواد انفجاری و هشتاد هزار گیلن مواد کیمیاوی در سنگرهای دفاع عادلانه از آزدای های انسانی شان، نابود کردند، از حدود شصت سال بدینسو اگر هر روزی توسط مزدوران صهیونیست خویش در فلسطین اشغال شده به قتل عام نپردازند به خواب نمی روند و چنین خوابی را خطری برای توسعه دموکراسی شان می پندارند.

 موجودیت و بقا این دموکراسی به شکنجه، سرکوب و اعدام ده ها هزار آزادیخواه کوریا، اندونیزیا، نیپال، ایران و ترکیه نیز گره خورده است. کودتای خونین در شیلی، اشغال گرینادا، توطئه براندازی در ونزویلا، رییس جمهور ربایی کاوبایی در پانامه و هائیتی، سرکوب خونین خیزیشهای مترقی در بولیوی، نکاراگوئه، پرو، کولمبیا، گواتمالا و سایر کشورهای آمریکای لاتین، جلوه های "مشروع" دموکراسی آمریکایی در قلمرو"بلامنازع" آن محسوب می شود. منقرض ساختن بیدادگرانه نژاد سرخ و به بردگی کشیدن نژاد سیاه شاید از مقدمات ضروری آمریکایی ساختن دموکراسی اروپایی بوده باشد. نمایش دیگری این دموکراسی در جنگ 1991 خلیج با به خاک و خون کشیدن دو صد هزار عراقی بوسیله بمباردمان قوای هوای آمریکا در معرض دید جهانیان قرار گرفته و آنهم فقط یک پیش در آمدی بود برای تحقق سناریوی صهیونیستی اشغال دوامدار عراق. اشغال دموکراتیکی که طی آن ریکارد سقوط ننگین انسان دراعماق ممکن توحش را مسجل نمود. پرچمدار این دموکراسی نیز در کنار اهداف استعماری تصاحب بازار مرغوب فروش، چپاول مواد خام و نیمه خام، بهره کشی از نیروی کار ارزان، و تصرف منابع انرژی فوسیلی، بر رسم اسلاف غارتگر خود به ربودن و نابود کردن آثار و بقایای تمدن های تاریخی جوامع بشری می پردازند، تا برای ادعای صدور تمدن به سرزمین های فاقد تمدن مصداق و مشروعیتی دست و پا کنند. و چنین است پی آمد طلوع ستاره های دموکراسی آمریکایی بر فراز گهواره تمدن پر بار کلده و آشور که در گوش ملت عزادار عراق که در ماتم ده ها هزار از عزیزان بخون خفته خویش نشسته اند، آهنگ دوام شب را می خواند، تا سرقت علنی و تار و مار شدن طراحی شده ارزشمند ترین آثار تاریخی کشور خود را به دست دزدان چراغ به دست و تجاوز گر آمریکایی نبینند. یکی از ویژگی های دموکراسی آمریکایی بخصوص در کشورهای اسلامی پی ریزی آن به دست جادوگرها، فالبین ها، کفن کش ها، ارازل و اوباشان تنظیم شده در باند های تروریستی- مذهبی اعم از تولیدات کارخانه های الاظهر، دیوبندی وقمی آن می باشد. بر همین گونه است مشیت مقدر شده از جانب سرویسهای جاسوسی پیشقراول جهانی شدن دموکراسی برای ترکستان چین، کشمیر هندوستان، آسیای میانه، افغانستان، قفقاز، سوریه، بالکان، و افریقای سیاه که بدون به پا خواستن طبقه کارگر و توده های تحت ستم سراسر جهان، همه یکی پس از دیگری به مدد پیشرفته ترین سلاحهای مرگبار نظامی، "دموکراتیزه" شده و در آن جاها بهشت سرمایه در کنار جهنمی برای طبقه کارگر برپا خواهد گردید. 

 

منتشره شماره سوم ماهنامه سياسي – خبری (( کارگری سپه ))


December 11th, 2005


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسايل اجتماعي